Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

7. nov. 2010





Alguns exemples de l'exercici que vam fer divendres passat després d'observar altra vegada els nervis de les fulles. Recuperem el treball amb els fils que havíem començat la setmana passada i mirem de copiar l'estructura dels nervis de la fulla amb el fil que anem tallant.
Hi ha quelcom d'aquesta figura que em fascina. És la figura que dibuixa la vida quan es mou, quan transcorre: la trobem tant a dins del nostre cos com a fora, quasi a tot arreu on l'energia vital circula, sigui sang, sàvia, líquid cerebro-espinal, limfa. Inclús l'oxígen circula per uns camins molt semblants als dels fluids del cos. I l'aigua, sobre la terra, dibuixa els mateixos. En sé molt poques coses de la figura en qüestió. Em pregunto quin és el discurs matemàtic o geomètric que es dóna. Però disfruto jugant amb el misteri. Amb ells. I confio en la ressonància que aquesta figura i no una altra pugui tenir en la manera de conectar dels nens i nenes amb el treball.


2 kommentarer:

  1. Quina observacio mes bonica que heu fet. Podeu guardar les composicions?

    SvarSlet
  2. Si, és clar! Està tot guardat, tot el que fem!
    Mireia

    SvarSlet