Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

6. feb. 2011



Primera classe de febrer. Després de cantar algunes cançons expliquem el conte del cargol i l'herbeta de poniol. A partir de la imatge del cargol, treballem la forma espiral amb diferents parts del cos, ens cargolem i ens estirem, fem voltes, formes rodones. També les dibuixem: remolins, cabells arrissats, serps, rodones a dins d'altres rodones, camins plens de revolts, cuques, banyes cargolades, baldufes, ensaïmades, trompes arronsades. Mirem fotografies. Mirem el video d'unes contorsionistes del Cirque du Soleil. I n'anem parlant.

"You see I believe in shapes. I believe everything good has a shape. Shapes are the way in which we know who we are and where we are in our universe." Gail Godwin: Glass People

Ingen kommentarer:

Send en kommentar