Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

14. maj 2011


Exploravem, ahir, entre d'altres coses, el món de les punxes i les formes punxegudes. Abans de veure imatges vam fer un exercici de consciència corporal que consistia en col.locar un o més dits en punxa sobre l'esquena de l'altre i donar-li temps per sentir i mirar d'endevinar quants dits tenia sobre l'esquena. Després vam mirar imatges i vam parlar del món de la punxa. Al final vam treballar amb punxons, que ningú dels petits havia vist abans. Em dóna la sensació que això dels punxons pot funcionar en molts contextos diferents.
El primer quart d'hora de la classe el vam dedicar a parlar de què podem fer i què no podem fer a la classe. Ens vam mirar, vam aterrissar. Ho hem de fer més sovint, penso ara. Els va ajudar a apropar-se (a ells mateixos, als altres, a mi).
Amb els grans vam fer el mateix exercici de consciència corporal i molts d'altres relacionats amb aquest, entre ells un treball amb pedres que també va permetre un nivell de concentració diferent. Després d'això vam poder treballar sobre la narració en grup d'una història presentada en imatges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar