Aquest és un treball que integra motricitat àmplia o grossa i motricitat precisa o fina. La primera es refereix al conjunt de moviments que
es realitzen amb la intervenció de tot el cos i que exigeixen una coordinació
global (coordinació de grans grups musculars implicats en el mecanisme de la
locomoció, l’equilibri i el control postural global). La segona es refereix al
conjunt de moviments que exigeixen un control molt precís dels segments del cos
que participen en el moviment. En general fa referència a la motricitat manual
i també a la coordinació oculomanual (ull-mà). El domini de la psicomotricitat
fina és posterior al de la grossa (el procés de maduració comença pel tronc i es
desenvolupa cap a les extremitats).
Aquest exercici en concret està extret d’un mètode
elaborat aquí a Dinamarca que es diu Skrivedans: en cada sessió es treballen
unes determinades formes (per exemple la línia, la corva...etc.) i es fa,
d’entrada, implicant tot el cos, i acompanyats del grup i la música, que
estimulen la creativitat i l’emoció. Després, un cop aquests moviments estan
integrats a partir d’una experiència global de la forma, es fa el mateix viatge
sobre el paper, un espai més reduït.
Aquest és un mètode que es fa servir bastant a les
escoles daneses amb els més petits que aprenen a escriure (aquí comencen a
escriure quan tenen 6 anys) i que ha donat molt bons resultats. Està molt
enfocat a l’escriptura.
Nosaltres d’exercicis que combinen l’experiència de
moviment amb la del dibuix en fem a grapats, i no només perquè ens interessa
aprendre a dominar el llàpis sino perquè tant el viatge de la dansa com el del
dibuix (així com també els dos viatges realitzats simultàniament) ens
proporcionen material que dóna nous matisos i qualitats a l’experiència de ser
nosaltres mateixos, l’experiència de ser qui som. Aquí els volcans del grup de
petits.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar