Divendres 5 d’abril. Treballem la idea
de volum/ d’espai/ d’habitació. I ho fem, com sempre, des de diferents àmbits i
explorant-ne les diferents dimensions. Ho fem amb els tres grups, ajustant el
programa a les tant diverses necessitats que té cada grup i cada nen en el
grup.
Amb els petits comencem la classe
estimulant el propi cos amb les mans I explorant-ne el volum. Acariciem la
superfície de davant i de darrera
del cos, donem tota la volta. Rodolem per terra, que el terra ens toqui
per tot arreu. Agafem una pilota imaginària I la movem per l’espai, la
passegem, se’ns fa grossa, petita i despaareix.
Agafem un nino cada un, el fem ballar
tot cantant I després els posem tots a dormir en uns llitets que els hem fet.
Els ninots se’ns adormen, tots junts, en una habitació que els hem fet.
Nosaltres mirem fotos de la nostra habitació a la paret: cada nen explica coses
de si mateix, coses que té a dins l’habitació, coses seves, de dins.
Amb els mitjans i els grans el punt de
partida és exactament el mateix, però els exercicis varien en intensitat,
duració i dificultat. Afegeixo, per exemple, el treball d’observació de l’esquelet,
en el que estudiem “les habitacions” del cos, els “caus” on viuen el cor i els
pulmons, els nens que encara no han sortit, el cervell que fem servir per
tantes I tantes coses…etc. Afegeixo també el treball d’espai personal, I
parteixo del treball de reconeixament dels diferents plans a l’espai: el pla
transversal, el pla sagital i el pla frontal – ho fem a través d’una dansa d’indis
que ballen evocant el cel i la terra (pla transversal) llencen fletxes (pla
sagital) i es pinten la cara i el
pit (pla forntal). Afegeixo la idea de planta, en la que es treballa l’espai de
forma més abstracta: els nens que no han tingut temps d’enviar la foto ens
expliquen, a partir d’una planta que ells construeixen amb peces de fusta, com és
la seva habitació.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar