Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

12. apr. 2013




Divendres 5 d’abril. Treballem la idea de volum/ d’espai/ d’habitació. I ho fem, com sempre, des de diferents àmbits i explorant-ne les diferents dimensions. Ho fem amb els tres grups, ajustant el programa a les tant diverses necessitats que té cada grup i cada nen en el grup.

Amb els petits comencem la classe estimulant el propi cos amb les mans I explorant-ne el volum. Acariciem la superfície de davant i de darrera  del cos, donem tota la volta. Rodolem per terra, que el terra ens toqui per tot arreu. Agafem una pilota imaginària I la movem per l’espai, la passegem, se’ns fa grossa, petita i despaareix.
Agafem un nino cada un, el fem ballar tot cantant I després els posem tots a dormir en uns llitets que els hem fet. Els ninots se’ns adormen, tots junts, en una habitació que els hem fet. Nosaltres mirem fotos de la nostra habitació a la paret: cada nen explica coses de si mateix, coses que té a dins l’habitació, coses seves, de dins.

Amb els mitjans i els grans el punt de partida és exactament el mateix, però els exercicis varien en intensitat, duració i dificultat. Afegeixo, per exemple, el treball d’observació de l’esquelet, en el que estudiem “les habitacions” del cos, els “caus” on viuen el cor i els pulmons, els nens que encara no han sortit, el cervell que fem servir per tantes I tantes coses…etc. Afegeixo també el treball d’espai personal, I parteixo del treball de reconeixament dels diferents plans a l’espai: el pla transversal, el pla sagital i el pla frontal – ho fem a través d’una dansa d’indis que ballen evocant el cel i la terra (pla transversal) llencen fletxes (pla sagital) i  es pinten la cara i el pit (pla forntal). Afegeixo la idea de planta, en la que es treballa l’espai de forma més abstracta: els nens que no han tingut temps d’enviar la foto ens expliquen, a partir d’una planta que ells construeixen amb peces de fusta, com és la seva habitació.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar