Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

8. maj 2013



Les classes de divendres passat dia 3 de maig giraven entorn de la idea de moment i de la idea de timing. Amb els grans i mitjans, en l'últim quart d'hora de la classe, vam mirar una selecció d'aquestes fotos per treballar construccions del tipus "just en el moment en què", "just quan", "exactament en el moment en què". Durant els tres primers quarts d'hora de la classe vam treballar, entre altres coses, un conte. El mateix amb tots tres grups però de maneres diferents: amb els petits el vam explicar projectant imatges a la paret, i amb els més grans el vaig explicar mentre ells estaven estirats a terra amb els ulls tancats i creant les seves pròpies imatges: acabat el conte els vaig demanar que dibuixéssin moments, i després vam fer servir els dibuixos per a crear sequències i treballar l'estructura narrativa. El conte, a més, tractava d'una nena que caça un cap gros, i l'evolució de cap-gros a granota també ens va donar la oportunitat de parlar de moments.




I aquí fem saltar la granota amb el grup de petits, per després enfonsar-nos endins...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar