De lectura obligatòria!
Ja fa temps que tinc ganes d’escriure-ho, això. Ho diria a la classe, però no ho faig perquè no m’agrada fer reflexions pedagògiques mentres els nens esperen, avorrits, que arrenqui la classe. És una cosa que em recordo a mi mateixa cada cop que he de fer classe i que vull compartir amb tots els pares, mares, àvies i avis que acompanyen els alumnes a classe:
Ja fa temps que tinc ganes d’escriure-ho, això. Ho diria a la classe, però no ho faig perquè no m’agrada fer reflexions pedagògiques mentres els nens esperen, avorrits, que arrenqui la classe. És una cosa que em recordo a mi mateixa cada cop que he de fer classe i que vull compartir amb tots els pares, mares, àvies i avis que acompanyen els alumnes a classe:
La millor manera d’ajudar als nens a que es
concentrin i desenvolupin interès en el que fem a classe és mirar de
concentrar-nos el màxim possible nosaltres, els adults.
Tots els nens ho fan, això de retirar-se de l’activitat
que fa el grup. Ho fan per raons molt diverses, i a vegades tenen una raó de
pes, per fer-ho. Sovint que ho fan per establir contacte amb l’adult que els acompanya i renegociar el seu rol en el grup.
I passa molt sovint que els pares, com que ens agradaria que els nostres fills
seguissin la classe, ens afanyem a perseguir-los, els demanem que facin el que
tothom fa, que tornin. I perdem la concentració.
Jo proposo (i em proposo sempre, i no sempre ho
aconsegueixo) esperar uns minuts: seguir treballant, compromesos amb el joc que
juguem, la cançó que cantem, el conte que escoltem. Ja sé que potser no resulta fàcil, cada dijous/divendres a la tarda, apassionar-se amb el sol solet. Jo –ja ho sabeu-
miro sempre de presentar el treball de formes sorprenents i noves, per fer-ho més
lleuger. Però d’aquesta no ens n’escapem: hem de repetir coses. Una vegada
darrera l’altra. I els adults tenim la obligació d’inventar-nos la manera de
posar-hi cada vegada tota la intenció del món. No els podem demanar que s’impliquin
si nosaltres no ho fem. No seria just. I és que no es tracta només del sol solet. Es tracta
de trobar-nos, de compartir coses junts i de comunicar-nos. Com més atents,
il.lusionats i encuriosits estiguem, més els tindrem al costat, fent el que fem
nosaltres.
La imatge seria aquesta. Estem al seu costat, no al davant. I a l’hora de picar de mans no els agafem les seves per ajudar-los a
picar. Piquem, que ja vindran.
Mireu. Mireu quines fotos més borroses, més mal fetes i més
fantàstiques!!!…són d'una classe de fa dos anys!…setembre del 2012.
Com ho trobo a faltar i que bé que ens ho passavem!!!! Aprofiteu els qui ara porteu els nens a la classe de la Mireia!!
SvarSletGràcies, Montse. Aquí també se't troba a faltar!!!
SvarSlet