17. maj 2015

Repertori

Des de mitjans de gener que faig silenci. El temps ha passat volant, i les 14 classes que hem fet també. Ara ja planegem les darreres per tancar el curs i fer la festa d'estiu.
Vull compartir algunes de les coses que hem treballat abans de tancar el curs aquí al blog. D'entrada, una de les noves descobertes amb els grans, amb qui sempre ha estat més difícil això de treballar cançons: els "balls de mans", que en diem nosaltres. També he començat a treballar-los amb els petits, però molt més a poc a poc. Són diverses cançons que jo he escollit i que cantem mentres piquem de mans amb un company com si es tractés d'un ball de bastons. Una d'elles, la del capellà i la gallina, ja es treballa d'aquesta manera, i l'únic que jo he fet és fer-ne una versió. Sorprenentment està atrapant tant a nens com a nenes. S'aprenen les lletres més surrealistes i difícils, posen molta concentració en resoldre el repte motriu, i la lletra, ve sola. A mida que se les van aprenent, vaig complicant els balls i incorporant-ne de nous. 

Entre d'altres, estem treballant:

-La ploma de perdiu, una cançó popular catalana d'origen medieval que té moltes estrofes i una tornada divertida
-El capellà i la gallina, una cançó tradicional de la Catalunya del Nord que parla d'un capellà que passa gana i mata a una gallina 
-El Ballano, una cançó que es balla a la Vall d'Aran 

Aquí en teniu les lletres de les cançons tal i com les cantem nosaltres, i un parell de videos on se’ls veu treballant:



La ploma de perdiu

Si n'hi havia tres ninetes
Lumber bigudí
 bigudon dondeta
Lumbert bigudí
 bigudeeeeta don

Que totes tres brodaven seda

Lumber bigudí lumbert bigudon
Lumbert bigudí
 bigudeta don


El fill del rei s'hi passejava

Ja els demana un bri de seda.


-Què en voleu fer del bri de seda?

-El vull per una llaçadeta.


-Perquè en voleu la llançadeta?

-Per agafà una perdiueta.


-Perquè voleu la perdiueta?

-Per arrancar-li una plometa.


-Perquè voleu una plometa?

-Hi vull escriure una carteta.


-Què en voleu fer de la carteta?

-Vull enviar-la a l'amoreta.


-Què en voleu fer de l'amoreta?

-Li vull donar una abraçadeta.




El capellà i la gallina

A Sant Marçal, a prop de La Bastida,
hi vivia un capellà.
Menjava poc,
una trufa bullida,
i de tant en tant,
un tros de pa.

Però un bon dia
una gallina,

prop de l'ermitatge
 va passar :
Li va torçar el coll,
 la va fer rostida,
la mateixa nit 
se la menjar.


Llamp que te fot,
 és millor que trufes !

Llamp que te fot, 
és millor que pa !

Llamp que te fot,
 és millor que trufes,


per sopar !




Ballano

Diuen que em prenguis que em prenguis
Diuen que em prenguis la mà
Diuen que em deixis que em deixis
Diuen que em deixis estar
Trum lai rai lai lai rai lara lara la
Trum lai rai lai lai lai lai la

Les minyones de la Pobla
quan ballen fan el saltet
no ho fan per l’aigua del càntir
que és pel vi del porronet
Trum lai rai lai lai rai lara lara la
Trum lai rai lai lai lai lai la








A part hem incorporat Mareta, mareta, una cançó de bressol tradicional valenciana, al repertori de les classes de petits. 

Mareta, mareta

Mareta, mareta

Anit vaig somiar
Que una nineta
Me vares comprar
La nina tenia
bonicos els ulls
La cara molt fina
I els cabells molt rulls.

Quan jo la gronxava
Ella s’adormia
I si li cantava
La son li venia

Na raira naraira
narairararara
Na raira naraira
narairarara



I per últim un parell de fotos i un video d’un exercici que vam fer el dia passat, que consistia en portar plomes, dins de diferents cercles o per diferents circuits que jo dibuixava amb guix a terra.  Interessant a nivell motriu, i també en relació al treball d’equip.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar