Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

6. sep. 2016








La segona classe del curs amb el grup de petits i mitjans va ser una classe salvada. Com que no vam poder entrar al local (les causes són aburridíssimes) vam haver de fer la classe a fora, al parc del costat. Les fotos que penjo aquí són fotos amb la classe de mitjans.
Un joc nou: el dels camells, els canaris i els cangurs. Que també es pot fer amb sabates, sardines i salsetes, o quaslevol altre trio de paraules. Els jugadors es divideixen en dos grups iguals i han de formar dues files, l'una d'esquena a l'altra, separades per una ratlla. L'un és el grup de canaris i l'altre, el de camells. Una persona (el cridaner) se situa al cap de les dues files i crida, per exemple, ca.........naris!! i aleshores els canaris s'han de girar ràpidament i han de intentar atrapar els camells, que han de procurar arribar al seu refugi abans que els atrapin. Si el cridaner crida ca.........mells!, el procés és a l'invers. I guanya l'equip que aconsegueix agafar tots els jugadors de l'equip contrari.
Jo sempre faig jugar als pares primer. I després convido als nens. Sol estimular molt veure jugar als pares.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar