Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

29. mar. 2018


Dia 3 de desembre, última sessió del semestre amb el grup de grans, abans de les vacances de Nadal. Ens trobem a casa meva per parlar de música, i de dansa, i ens preparem per anar a veure El Trencanous. A veure l’Alba ballar!!! El programa, molt exhaustiu, incloïa:

1. Una història i una activitat
Els explico l’argument del conte de Ernst Theodor Wilhelm Hoffmann, que és la trama del Trencanous. Parlem de l’inici, el nus i el desenllaç. Dissenyem possibles escenografies/escenes sobre paper i les endrecem cronològicament.

2. El silenci, l’escolta, el ritme i conceptes diversos
Parlem de la música romàntica, en la qual se sol inscriure la música de Piort Ílitx Txaikosvski, i  comparem el Pas de deux del Trencanous amb una sonata de Mozart. Desenterrem paraules com “romàntic”, “emocions”, “expressiu”, “gràcia”, “senzillesa”, “claredat” i “equilibri”.
Escoltem el moviment Dansa Xinesa i portem el ritme.
Posem gest i moviment a l’obertura (1er moviment del Primer Quadre) : La decoració de l’arbre de Nadal i a La batalla (últim moviment del Primer Quadre).

3. Una conversa
Fem una pausa i mengem pastís de nous  i xocolata mentres parlem del Nadal: com el celebra cadascú, si esperen molts regals i perquè, les trobades amb les families respectives, la música nadalenca que coneixen, les cançons que saben.

I agafem el metro cap al teatre, on ens trobem amb els pares per entrar tots junts.



P. I. Txaikovski (1840-1893): El trencanous
Primer quadre
1. La decoració de l’arbre de Nadal – Entrada dels convidats
2. Marxa
3. Petit galop dels infants – Entrada dels pares
4. Arribada de Drosselmeyer – Repartiment dels regals
5. El trencanous – Dansa de l’avi
6. Partença dels convidats - Nit - Clara i el trencanous
7. La batalla

Segon quadre
8. Un bons d’avets a l’hivern
9.Vals dels flocs de neu


Tercer quadre

10. El palau encantat del Reialme de les Delícies
11 Arribada del trencanous i de Clara
12. Divertiments:
I: Xocolata - Dansa espanyola
II. Cafè - Dansa àrab
III.Te - Dansa xinesa
IV. Trépak - Dansa russa
V. Dansa dels mirlitons
VI. Mare Gigogne i els pallassos
13.Vals de les flors
14. Pas de dos - Dansa del príncep i de la fada de sucre
I. Andante maestoso
II.Variació per al ballarí -Tarantel·la
III.Variació per a la ballarina - Dansa de la fada de sucre (Coda)

15.Vals final i apoteosi


Final de semestre "apoteòsic".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar